Night Diamond Bloody Red Glow

Pages

Tuesday, February 4, 2014

Journal, Buku Cover atau Folio dekorasi. (Inspiration)

Hey, Mirz disini. 
Sudah maklum dalam 'About Me' section ada kata saya seorang pengumpul 
dan suke ubah suai barang. Barang apa saya suke mengumpul?
Botol kaca, kotak, mentol rosak, besi, kayu, keychain, bulu burung, smua tuh ar.
Yer, mungkin anda fikir barang tuh sampah. Tapi untuk saya, itu harta karun.
Teringin jugak saya mahu pergi mengembara, jadi lanun,
atau dlam game seperti Ragnarok atau Monster Hunter, kumpul barang2 utk 
membuat barang atau weapon baru. hahaha! 
Memang bes, pastu saya simpan 'treasure' semua tuh dlm kotak rahsia. 
Speaking of collecting and treasuring (cewah!), saya suke buku handmade
atau journal daripda barang terbuang. Hahhh... dari situ ar saya leh gne treasure saya.
Jadi sajer mahu share gambar idea untuk journal ataupun Folio kerja kursus seni kpda korang. 
Buat nih mmg ambik mase lama, jgn tergesa2 pulak.
Janji, anda seronok buat nyer. 


(Click gambar untuk besarkan)





 





Banyak bende menarik kan? Smua gambar nih saya dpt daripda Pinterest.
Jadi tak perlu la anda beli buku memahal, boleh buat sendiri,
dgn kretiviti, kerajinan, keyakinan, inovatif, smua boleh jadi. 
Orang slalu kata kat saya, "susah nak buat!" "Takkan jadi punye!"
"Buang masa" "malaslah" "pelik ar orang kata nanti" 
Heh, itulah kesilapan orang, terlalu byk songeh dan malu buat benda baru.
Klu anda orang tersebut, clearkan minda anda, ubah untuk kebaikan.
Barulah maju, kan?

Sekian~

-Amiexa

4 comments: